You are currently browsing the daily archive for 31 oktober 2020.

Mer höst än så här blir det väl inte. Vackert med alla lönnlöv, som nu pryder backen.

Blodlönnen framför tulpanträdet förlorar sin prakt! Alla löven faller..

Jag har åter igen investerat i en ny pipa, som jag håller på att träna in på Ellen. Hittade även en läderrem, som jag efter mycket letande och pillande dekorerat. Snyggaste halsbandet, som passar till allt. Denna gillar vi! 👍

Vi har varit ute och lydnadstränat och även gjort lite fältträning, och tänk, den fungerar! Den signalen låter samma fastän man blåser mjukt, så den föll jag för.

Vi åkte ner till Lars-Åke igen för att gå med Ellen i betfälten, en sista gång innan de sista betorna tas upp. Regnet föll från gråsvart sky, men sånt är livet. Kläder efter väder, så reder det sig. Det var en lång resa och lika bra att göra sig av med allt kaffe innan man är nere på slätten. Leif stannade på en rastplats och jag rusade ut. Saxade över vajerräcket, och svish föll jag på ryggen och åkte kana ner i diket. Det låg en överväxt playwoodskiva på andra sidan räcket. Hal som såpa var den och just på den var jag tvungen att kliva. Leif hade missat hela skådespelet, men fick hjälpa till att torka mig ren innan jag kunde sätta mig i bilen igen. Dagens träning gick bra och nästa gång blir det träning i rapsen.

Vi brukar hämta vår mat på Ica Maxi på fredagar, men denna veckan fallerade det, då alla tider var slut när vi skulle beställa. Coronan har satt ny fart i Skåne, så nu drar folk öronen åt sig. Typiskt när man har som mest att göra. Men det var inte så mycket folk, men man märker ju vilken sort som sprider smittan vidare. Jag hade tänkt fortsätta hämta ut mina kassar, med eller utan corona, och bara kompletteringshandla sådant som inte finns att beställa. Det får kosta vad det vill. Nu när det var så länge sedan jag storhandlade senast märker jag vilka svårigheter jag har att handla. Mina armar funkar inte. Finliret är borta. Verka unghästar däremot går bra. Då är det de stora muskelgrupperna som får arbeta. Skulle jag få en kontroll med fulla kassar så tror jag de får behålla dem!

Idag ska vi hämta hem Andvari. Så nu ska jag rida unghäst igen. Då får jag passa mig så jag inte faller av!

Fallna löv!
oktober 2020
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Kontakta oss

Gåvetorps Islandshästar
Torrarp 1118 Gåvetorp
280 20 Bjärnum

0451-261 62
0733-40 50 80

gavetorp@
gavetorpsislandshastar.se

www.gavetorpsislandshastar.se

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 1 annan, prenumerera du med.