Visst fattade jag när jag mådde som sämst, att det skulle bli ännu värre, om några dar. Å det blev det. Fast när man varit neddrogad i flera dygn tror man att det är normalläge och när sedan dimmorna släpper, och verkligheten inträder, kommer smärtan som en käftsmäll. Svullnaden på baksidan börjar släppa och nu vet jag exakt var kniven sitter. Det kan vara en spricka, inget man gör något åt, men det kan ta låång tid att läka.. Så det vill jag gärna utesluta. Så jag snart kan rida igen. Nästa gång åker jag direkt, lovade jag Mimmi. Nästa gång!!! undrade hon. Om det händer igen, menade jag såklart.. Imorgon ringer jag 1177, så får vi se vad de säger.

Som läget är nu kan jag själv ta mig i och ur min fantastiska elektriska säng till/från magläge. Med hjälp kan jag komma till ryggläge, och därifrån upp i halvsittande med elhissen, men där är jag sedan fast, som en skalbagge på rygg. Jag har två rullvagnar vid sidan om, fullbelamrade med fjärrkontroll, mobil, lampa, bordsfläkt, vattenglas, medikamenter, laptop, you name it. Käppen inte att förglömma. Den behöver jag för att dra till mig rullvagn nummer två, med smärtstillande, att ta så att det ska hinna verka, så jag ska kunna ta mig upp för att gå toa innan jag ska sova!

Resten sover redan, upptäckte jag för sent, men med lite knep och knåp och långa armar, och tår, så löser det sig för det mesta.

Imorgon ska visst allt ske. Progesterontest på Lisa i Våxtorp (eventuellt parning, som jag planerat från sängläge idag med hjälp av hjältinnan och räddaren i nöden-Johanna, som hittade den perfekta matchen nästgårds). Vem skulle åka på den i ottan, om inte jag, men möjligen Leif kan fixa innan jobbet i Växjö. Typiskt, just imorgon! Parning på kvällen, evenellt! Då kommer även hovslagaren och slår på tappsko på min häst, å det fixar Mimmi, efter praktiken på vårdcentralen. Vem servar då mig imorgon!? Jo, det fixar Tobbe, som jobbar hemifrån. Hoppas han ska slippa. Jag skulle på sjukgymnastik också imorgon, men det är jag för sjuk för. Så får jag nog vänta lite med 1177, så de inte ber mig åka in direkt. Så ska det nog gå vägen!