I helgen kom Tobbe och fixade slutklämmen på vår badrumsrenovering. Spegelskåpet kom upp och svalde massa attiraljer och äntligen har jag nackspegel igen. Hm, är det så jag ser ut! 🙈😂 Hade nästan glömt.

Dags att klippa håret. Det var ett halvår sedan senast. K18 fixar mycket, men inte allt. Idag ska jag till frissan på Hårtåtten före yogan. Välbehövligt!

Jag håller även på att renovera mitt högerknä, där menisken strular och svullnar upp. Det gör att det benet blir längre och ger smärta i korsryggen. Därför har jag skaffar vadkompression (dvs kompressionsstrumpa utan fot). Fantastiska när man sitter länge eller åker bil långt! Jag införskaffade även ett par tåstrumpor. De kan man ha både på yogan och i ”mellantårna” som jag annars går barfota i året runt.

Så kom nätkorgarna till nya tvättskåpet på plats igen (med passbit denna gången, så de slipper rasa ner) med bänkskiva och allt. Den passade perfekt. Var så trött på den beresta stenen att jag inte ens testat innan. Så det var en överraskning. En annan positiv överraskning var att det ena paret gångjärn (köpte två olika. Gångjärn är en djungel), vi bytte mot de gamla, verkligen funkade till högerluckan. Den går nu att öppna, med 1/2 mm marginal till tvättfatet. Å det får plats ett handtag också (ska beställas omgående 👍). Skam den som ger sig! Jag kör med mm-passning, så får man hoppas man har marginalerna på sin sida. Jag brukar faktiskt lyckas med det, om jag får skryta! 😇

Så har jag fått handtag i kommoderna. Vilken lyx! 👌 Pilligt värre att få upp innan, men fyra månaders väntan är ju en piss i Mississippi.

En annan positiv överraskning, som alla betvivlade (utom jag), var att det faktiskt fungerar att värma upp badrummet med en extra handdukstork, istället för element! Fastän det hänger handdukar ovanpå! Bara Leif eldar. Om inte, hade det inte hjälpt hur många element man än tryckt in. 🤔